niedziela, 17 maja 2015

Syrop z pędów sosny

Właśnie nadszedł ostatni moment na zerwanie młodych pędów sosny i przygotowanie syropu. To doskonałe lekarstwo na kaszel, jest niezastąpiony podczas przeziębienia. 


SKŁADNIKI:
2 kg pędów sosny,
1 kg cukru,
6 łyżek spirytusu.

PRZYGOTOWANIE:
1. W połowie maja zbieram młode pędy sosny. Oczyszczam, ale nie płuczę. 
2. W dużym szklanym słoju układam naprzemiennie warstwy pędów oraz cukru. Tak postępuję, aż do wyczerpania składników. 
3. Słój zakręcam lub przykrywam ściereczką i odstawiam na tydzień w słoneczne miejsce. Co dwa dni pędny mieszam łyżką.
4. Powstały syrop przecedzam przez gazę i zlewam do butelek. Do każdej 300 ml butelki wlewam 1,5 łyżki spirytusu. Butelki zakręcam i wynoszę do spiżarni. 


7 komentarzy:

  1. Nigdy nie robiłam , ale kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robiłam , ale kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ktoś nie ma dostępu do pędów to zapraszam do mnie
    9zł kg i szybka wysyłka :)
    880632100 solaris1919@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem dlaczego ale mój syrop wyszedł ciemny i bardzo gęsty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  5. a mi wychodzi zawsze jakby skisły trochę ehhh

    OdpowiedzUsuń