poniedziałek, 4 maja 2015

Szarlotka z rabarbarem

W sklepach już pojawił się rabarbar. Skorzystałam z tej okazji i kupiłam kilka lasek. Przygotowałam z niego pyszną krucho- drożdżową szarlotkę. Do przygotowania ciasta użyłam cukru cynamonowego, który otrzymałam ze sklepu SKWORCU.



SKŁADNIKI:
2,5 szklanki mąki,
15 dag margaryny,
3,5 łyżki cukru,
1 jajko,
2 żółtka,
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
2,5 łyżki śmietany 18%,
2 dag drożdży,
70 dag rabarbaru,
1 opakowanie cukru waniliowego,
2,5 łyżki kisielu pomarańczowego,
1 łyżka cukru cynamonowego ze sklepu SKWORCU.

PRZYGOTOWANIE:
1. Mąkę przesiewam na stolnicę. Łączę z margaryną. Dodaję cukier, jajko, żółtka, proszek do pieczenia, pokruszone drożdże oraz śmietanę. Zagniatam ciasto.
2. Ciasto dzielę na dwie równe części. Jedną część ciasta wkładam na godzinę do zamrażalnika. Drugą część rozwałkowuję i wykładam na blaszkę o wymiarach 24cmx24cm.
3. Rabarbar obieram i kroję w kostkę. Wykładam na ciasto na blaszce. Rabarbar posypuję cukrem waniliowym, kisielem oraz cukrem cynamonowym. Na wierzch ścieram na tarce o dużych ciasto wyjęte z zamrażalnika.
4. Ciasto piekę 50 minut w temperaturze 170 stopni.


Do przygotowania ciasta użyłam cukru cynamonowego, który otrzymałam do testowania od sklepu SKWORCU. Cukier cynamonowy w połączeniu z kwaśnym rabarbarem był strzałem w dziesiątkę. Cukier nadał ciastu delikatnego aromatu cynamonowego. Wszyscy zachwycali się smakiem ciasta.

Serdecznie zapraszam do sklepu SKWORCU, gdzie znajdziecie wiele wspaniałych produktów.

3 komentarze: