czwartek, 30 lipca 2015

Deser z musem brzoskwiniowym i chia

W piątkowy poranek zapraszam na pyszny deser z musem brzoskwiniowym i ziarnami szałwii hiszpańskiej, które otrzymałam do testowania od firmy MAKAR. Polecam gorąco!!!


SKŁADNIKI:
1 szklanka mleka,
1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią,
3,5 łyżki ziaren chia szałwii hiszpańskiej MAKAR,
brzoskwinie.


PRZYGOTOWANIE:
1. Mleko mieszam z cukrem. Ziarna chia zalewam zimnym mlekiem. Mieszam i wstawiam do lodówki na około 3 godziny. 
2. Brzoskwinie (2 sztuki) obieram ze skóry, usuwam pestkę. Owoce miksuję blenderem na gładki mus.
3. Do pucharków nakładam naprzemiennie porcję masy z chia oraz porcję musu brzoskwiniowego. Pozostałą brzoskwinię kroję w półplasterki i układam na wierzchu deseru.


Do przygotowania deseru wykorzystałam nasiona szałwii hiszpańskiej chia, które otrzymałam do testowania od firmy "MAKAR". Swoim wyglądem ziarenka przypominają mak, natomiast zalane gorącą wodą mają konsystencję podobną do siemienia lnianego. Nasiona chia są źródłem wielu cennych witamin. Ze względu na swoje lecznicze właściwości polecane są szczególnie diabetykom, osobom cierpiącym na nadciśnienie czy nadwagę. Ziarenka mają szerokie zastosowanie w kuchni. Są wykorzystywane, jako dodatek do wypieku pieczywa, do deserów, sałatek, musli czy naleśników. Nasiona chia są warte polecania i zakupu. W mojej kuchni zagoszczą na dłużej. Polecam!!!

Zachęcam wszystkich do zakupu produktów firmy "MAKAR". Firma oferuje cały wachlarz wspaniałych produktów w przystępnej cenie. 


1 komentarz: