wtorek, 25 sierpnia 2015

Krokiety ze śliwkami

We wtorkowy poranek zapraszam na pyszne krokiety w wersji na słodko. Ucieszą każde podniebienie. Są łatwe do przygotowania i wspaniale smakują. Polecam!!!


SKŁADNIKI:
Ciasto:
2 szklanki mleka
1 jajko
½ łyżki cukru
1,5 szklanki mąki
szczypta soli
Dodatkowo:
30 dag śliwek
1 łyżka cukru
2 jajka
bułka tarta
olej i masło do smażenia

PRZYGOTOWANIE:
  1. Wszystkie składniki ciasta przekładam do miski, dokładnie mieszam trzepaczką, aby nie było grudek. Na rozgrzanym oleju smażę cienkie naleśniki.
  2. Śliwki płuczę, usuwam pestki. Owoce kroję na mniejsze kawałki i mieszam z cukrem.
  3. Na środek naleśnika nakładam porcję śliwek. Zwijam naleśniki tworząc krokiety.
  4. Krokiety maczam w rozkłóconym jajku i obtaczam bułce tartej. Smażę na rumiano na rozgrzanym maśle. 

3 komentarze:

  1. Ciekawy przepis chociaż ja do panierki użyłabym orzechów lub sezamu.. Tarta bułka jakoś gryzie mi się do naleśników na słodko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie jadłam krokietów na słodko, super pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też nie robiłam krokietów w wersji na słodko, a jednak można :)

    OdpowiedzUsuń