piątek, 29 stycznia 2016

Gołąbki bez zawijania z sosem pomidorowym

Tradycyjne gołąbki to te, w których farsz jest zawinięty w liście kapusty. Dzisiaj mam dla Was przepis na nieco inne gołąbki, które nie wymagają zawijania. Są o wiele szybsze i mniej pracochłonne do przygotowania. Smakiem nie odbiegają od tradycyjnych gołąbków. Ja podałam je z pysznym sosem pomidorowym. W tej wersji smakują mi najbardziej. 



SKŁADNIKI:
1/2 kg mięsa mielonego wieprzowego,
600g kapusty,
1 saszetka ryżu (100g),
2 łyżki kaszy manny,
2 jajka,
1/2 szklanki mąki,
woda,
sól,
pieprz,
olej do smażenia,
Sos pomidorowy:
1/2 cebuli,
5 łyżek wody,
100 ml keczupu łagodnego,
1,5 łyżeczki koncentratu pomidorowego ROLESKI,
1 łyżka masła,
sól,
pieprz,
bazylia suszona.

PRZYGOTOWANIE:
1. Ryż gotuję według przepisu na opakowaniu, Kapustę ścieram na tarce o dużych otworach. Solę i odstawiam na 30 minut. Po tym czasie odciskam powstały sok.
2. Do kapusty dodaję mięso mielone, ryż, kaszę mannę, jajka oraz sól i pieprz do smaku. Dokładnie łączę wszystkie składniki. Z masy formuję owalne kotlety. Obtaczam je w mące.
3. Na patelni z rozgrzanym olejem obsmażam gołąbki na rumiano z dwóch stron. Następnie przekładam do garnka, zalewam wodą (tak by były zanurzone) i gotuję około 30 minut.
4. Sos: Cebulę kroję w kostkę. Na maśle szklę cebulę. Do podsmażonej cebuli dodaję wodę, keczup oraz koncentrat. Mieszam i gotuję na małym ogniu około 5 minut. Sos doprawiam do smaku bazylią, solą oraz pieprzem.
5. Gołąbki wykładam na talerz i polewam sosem pomidorowym.


Do przygotowania gołąbków wykorzystałam koncentrat pomidorowy, który otrzymałam do testowania od firmy ROLESKI. Koncentrat pomidorowy to składnik niezbędny w każdej kuchni. Jest głównie używany jako dodatek do zup, sosów, czy dań głównych. Koncentrat jest przygotowywany z najwyższej jakości, świeżych pomidorów. Produkt jest wart polecenia i zakupu.

Zachęcam do zakupu produktów ROLESKI. Firma oferuje cały wachlarz wspaniałych produktów.


 

1 komentarz: