sobota, 5 marca 2016

Drożdżowe ślimaczki z powidłami

Na sobotnie śniadanie polecam pyszne drożdżowe ślimaczki z powidłami węgierkowymi. Doskonale smakują ze szklanką ciepłego mleka lub kakao. Każdemu będą smakować. 



SKŁADNIKI:
200g mąki,
15g świeżych drożdży,
1 łyżka cukru,
100ml mleka,
1 małe jajko,
1,5 łyżki masła,
szczypta soli,
1/2 słoiczka powideł węgierkowych DAGOMA.

PRZYGOTOWANIE:
1. W ciepłym mleku rozpuszczam drożdże. Dodaję 1 łyżeczkę cukru oraz 1 łyżeczkę mąki. Mieszam i odstawiam na 10 minut do wyrośnięcia.
2. Mąkę przesiewam do miski. Dodaję wyrośnięty rozczyn, jajko, sól, cukier oraz rozpuszczone masło. Dokładnie wyrabiam ciasto łyżką. Oprószam mąką i odstawiam do wyrośnięcia.
3. Kiedy ciasto podwoi swą objętość przekładam go na stolnicę. Ciasto rozwałkowuję tworząc kwadrat o boku ok. 35cm. Ciasto smaruję powidłami węgierkowymi i zwijam w rulon.
4. Rulon kroję na 2cm kawałki. Porcje ciasta układam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piekę około 25 minut w temperaturze 180 stopni.


Do przygotowania ślimaczków wykorzystałam powidła węgierkowe,  które otrzymałam do testowania od firmy DAGOMA. Powidła DAGOMA mają doskonałą konsystencję, smak i kolor. To idealny dodatek do ciast, ciastek, deserów i marynat. Są produkowane z najwyższej jakości śliwek węgierek. Kiedy spróbowałam pierwszą łyżeczkę powideł od razu zachwyciły mnie swoim smakiem. Jestem pewna, że jeszcze niejednokrotnie zagoszczą w mojej kuchni. Produkt jest wart spróbowania i zakupu. 

Zachęcam do zakupu produktów DAGOMA, firma oferuję cały wachlarz produktów niezbędnych w każdej kuchni.

1 komentarz: